Social Media - toch een zeepbel?

By: I Keur 06-01-2013

Categories:Artikelen,

Utrecht, 31 mei 2013 - De zeepbel rondom investeringen in sociale netwerken voor consumenten zal in 2013 barsten; die in zakelijke sociale netwerken in 2014.

Leveranciers van sociale netwerken in de consumentenmarkt beconcurreren elkaar in een verbijsterend tempo en met een ongekende agressiviteit. Het netto resultaat is een grote verzameling van leveranciers die met overlappende functionaliteit een uiteindelijk beperkt publiek proberen aan te trekken.

In de zakelijke markt worstelen vele, kleine en onafhankelijke sociale netwerkleveranciers om een zekere kritische massa te bereiken op een moment dat de markt begint te consolideren.

Megaleveranciers zoals Microsoft, IBM, Oracle, Google en VMware zetten alles op alles om de zakelijke sociale netwerkmarkt binnen te treden.

Ondanks dat er bij tijd en wijle grote opwinding zal ontstaan over het naar de beurs gaan van private ondernemingen, zal de waardering van kleinere, onafhankelijke leveranciers verdampen in de mate waarin het besef groeit dat de kansen voor marktdifferentiatie en snelle groei zijn verkeken.

Ook Haselhoff Groep maakt in haar dagelijkse werkzaamheden intensief gebruik van geselecteerde social media. De in de afgelopen bijna tien jaar opgedane kennis van en ervaring met social media stellen wij beschikbaar aan bedrijven én kandidaten Neem eens vrijblijvend contact op om hierover meer te weten te komen: (0346) 586 000 of via e-mail info@haselhoff.nl